
Administracja serwerami - Instalacja serwerów i sieci
Instalacja serwera rozpoczyna proces uruchamiania Twojego biznesu w Sieci. Najpierw konieczne jest ustalenie jakie wymagania ma Twój projekt. Do określenia będą potrzebne informacje, które umożliwią dobranie odpowiedniej serwerowni (kolokacji) i serwera.
Całością części technicznej zamiemy się my. Nie musisz znać zawiłych pojęć informatycznych – tym zajmiemy się my, pozwalając Tobie w pełni skupić się na swojej firmie.
Skontaktujemy się z programistami tworzącymi Twój projekt i w porozumieniu z Tobą, ustalimy wszystkie technikalia, aby instalacja przebiegła sprawnie, a administracja serwerem zapewniała stabilne działanie całości projektu.
Kryteria doboru serwera:
- transfer TCP/UDP (wchodzący i wychodzący)
- prędkość łącza
- przestrzeń dyskowa
- szybkość dysków
- dostępna pamięć RAM
- możliwość fizycznego dostępu do serwera lub remote hands
- zarządzanie poprzez IPMI / KVM
- oszacowanie liczby i modelu procesorów
Czynności związane z instalacją:
- sprawdzenie zdalnego zarządzania IPMI / KVM
- test pamięci RAM (Memtest86)
- odczyt komunikatów S.M.A.R.T. z dysków
- sprawdzenie kontrolera RAID (jeśli zainstalowano w serwerze)
- złożenie i testy macierzy dyskowych
- sprawdzenie przepustowości łącza
- instalacja podstawowego systemu oraz demona ssh
- próby awaryjnego restartu
- instalacja i konfiguracja usług
- instalacja narzędzi do monitorowania serwera
- ułożenie reguł firewalla
- wybór systemu kopii zapasowych
- ustalenie polityki dostępu do serwera dla pracowników (SSH, SVN, GIT, inne)
W zależności od serwera, instalacja może obiąć dodatkowe procesy. Zrobimy to dokładnie tak, aby spełnić wszystkie założenia Twojego projektu, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.